Don't you think that this will be the night you'll remember?

Aloha! Livet är underbart, eller hur? Sitter här med dörrar och fönster vidöppna i ett något sånär nystädad vardagsrum och bara andas in frisk vårluft inomhus. Det är nu man känner vad instängd man är på vintern egentligen. Vintern i all ära men sin mysiga kyla, mörka nätter med upplyst snö och tjocka tröjor att burra sig in i. Men våren... våren kommer med den där mystiska känslan av ren lycka. Eller så tycker jag bara så nu eftersom vi alltid vill ha vad vi aldrig har och nu har vi en bit av vad vi ville ha igår. Vad vet jag? Ler gör jag i alla fall, fastän den där vinterkylan börjar dra lite gåshud över armarna.

För övrigt har jag fått underbara nyheter den senaste veckan. Till exempel funktionärsjobb på både Queertopia - en för i år nystartad festival med fokus på queerfeminism - och Peace&Love - som i år har en ruskigt mycket bättre lineup än förra året då jag sökte första gången. Det blir med andra ord en fartfylld julimånad för mig till sommaren. Men ack så skrämmande kul det kommer bli.

Jag hade också utvecklingssamtal i tisdags och ojojoj vad där var goda nyheter! Matematik A och B, Kemi A, Fysik B, Biologi A, Svenska A och Engelska A... allt på VG+ och MVG än så länge. Och närvaro, för den som är nyfiken. Perfekt närvaro! För den som känner till historian om min skolgång och kanske är nyfiken för hur det går. Kan också berätta att nu har jag ett mål i och med studenten. Jag ska satsa på ett betygsnitt på över 18.00 och fan om jag inte lyckas!

Det här blir visserligen ett kort inlägg men känner jag mig själv rätt så kommer det nog ett till snart. Ville bara få ut lite av de tankar som stökar till i huvudet.

PEACE OUT!
Skilla - Summer in December
(Som ska spela på Queertopia, för den som är intresserad)

fredag, mars 26, 2010 kl. 15:00

1 Comment to "Don't you think that this will be the night you'll remember?"

Vad kul med betygen! :D
(fast det visste jag att du skulle få, med närvaro så har du toppbetyg det fattar vem som helst!)

Har du fått tag i något sommarjobb än då? Kommunen borde ha sin ansökan ute nu!

Skicka en kommentar