So I might as well begin to put some action in my life

Aloha! Okej, first off, jag är så bloody trött på alla som skriver till mig på Qruiser som är 30-40+. Hade jag velat en extra mor- eller farförälder hade jag bett om det. Charmen att skälla ut er har liksom också försvunnit efter flera sexuella erbjudanden om dagen i över ett år. Det var kul, ett tag, när ni skrev till både mig och Liten söt rödtopp, då materialet för förolämpning var totalt, men, shut the fuck upp nu, okej? Så, den lilla ranten över. Nästan...

Second off, jag har skickat mitt första fungerande internationella sms! Abstinensen var stor, desperationen oöverkomlig och behovet gnagade, så jag antar det var därför! Jag har skickat, och fått ett svar, av London, i ja, London-staden. Och roligt nog, även i sms kallade hon mig för China Doll. Underbart och gulligt värre, eller hur?

För det tredje... Det här med fina kalas, ja, ni vet, sitta-och-le-kalas? Där man ska vara fint uppklädd och föra sig efter oskrivna sociala lagar? Ja, dem. Bara ett ord: Varför? Varför ska det finnas regler för att fira eller umgås på? Till exempel om någon fyller år, varför måste hela tjocka släkten samlas hemma hos personen i fråga och dricka kaffe samt äta tårta och kakor efter konstens alla regler? Det är så stelt, up-tight och socialt uttröttande att i timmar sitta och skvallra, på fint vis, självfallet? För mig är sådant mer ett sörjande än ett firande. Kan man inte spexa upp det hela och ha kul istället för "trevligt"?

Fick denna tanke av en viss person som de senaste dagarna nästan tjatat öronen av mig av hur man ska och inte bete sig, göra, säga, ge bort och allt kan komma på på en begravning. Håller fast vid min plan, på mina kommande födelsedagar ska jag lämna hemmet ostädat, en skattkarta till kylskåpet där det finns något tårtliknande, med instruktioner att ta en bit och sedan åka iväg och göra vad ni vill för att fira mig. Och, på min begravning, om ni känner för att supa skallen av er på energidryck, springa konstsim på rullskridskor i en sådan ordentlig hall medans ni sjunger Allsång på skansen-låtar för full hals? Gör det!

PEACE OUT!

Judas Priest/Doro Pesch/många andra - Breaking the law

torsdag, juni 25, 2009 kl. 13:08

4 Comments to "So I might as well begin to put some action in my life"

Det kallas etikett och det finns en viss mening med det tycker även jag, men man ska inte hålla stenhårt på det... Men så är det olika för olika generationer.


Blir man "hårt uppväxt" med etikett så sitter det i och är "chockerande" om någon beter sig annorlunda, det måste vi respektera dem som tycker även om vi inte behöver rätta oss efter konsten alla regler. Några är dock bra att hålla, tex tacka för sig och vanlig artighet. Inte klä sig i samma färger som brudparet på ett börllop eller.. ja du vet..

Släktkalas däremot - att alla samlas och är tillsammans tycker jag är underbart. Men även där har vi generationsklyftor och då blir det gärna lite stelt spec om man inte känner varann alla inblandade. Då tar man gärna till etikett för att "inte gör bort sig" etc. Men när man känner varann bättre och trivs tillsammans så är det mycket trevligare :)

Jag ser det som fel att skoja om döden på det sätt och jämföra en legend med en mobil? Det är fel att skriva så. Jag vet hur det är att förlora någon nära för min pappa gick bort för tre månader sen idag och begravde honom också. Men inte fan ska man skriva något sånt och dra nytta av någon annans död för att få publicitet.

Visst, givetvis så borde man inte reagera så. Men jag blev förbannad för när man vet själv hur det är att förlora något och jag hade fan ryckat loss om någon hade skrivit så om min far. Givetvis hade nog inte någon utav hans familj läst det men man måste fan lära sig att så gör man inte. Arton år och skriver om döden på det sätt. Inte rätt.

Tack, jo en hel del, och detsamma. Lider med dig

Morgana?

Nej, förstås. Men blir arg. Ja fyfan, slitit sönder dom, det hade jag fan ta mig också gjort. Klarar inte av folk som ignorerar döden och tänker ÄH whatever? sånt händer andra och inte mig. Nej men jag tycker att om man nu tycker på det sättet och inte bryr sig så behöver man inte skriva ut det på DET SÄTTET i sin blogg.

Skicka en kommentar