Let the midnight special shine a light on me

Aloha! Det är sommar. Underbart värre, eller hur? I skrivande stund har jag solen i ögonvrån, det är varmare ute än inne och världen är explosivt grön. Det, in my book, är sommar. Jävligt skönt nu. Ta det lilla lugna efter helvetesdagen - återkommer till det! - för att inte tala om vintern. Även om jag var dökär i vintern i början också. Typiskt människobeteende det där, på sitt egna lilla vis.

I alla fall. Den där dagen var väl mer som natt. Kommer ni ihåg mitt pluggande som aldrig ville bli av? Tja, det blev ju av i slutändan. Började på kvällen dagen innan och jag hade fyra stora moment kvar att göra: ekvationssystem, andragradsekvationer, sannolikhetslära och statistik. I slutändan var jag inte klar förrän 5.30 på morgonen då det blev en paus innehållande en dusch, lite smink, lite musik och iväg till bussen 6.53. (Ja, jag går verkligen till bussen exakt på minuten.) Provet började 8.45 och var slut 12.45.

All things considered, så är jag ganska nöjd.

Prickade in en ¤ också, vad jag vet, så möjligtvis blev det MVG vilket jag hoppas. Matte B må endast vara en 50 poängskurs, men jag måste ha ett medel på ca 19.60 - exklusive meritpoängen - för att med säkerhet komma in på den utbildningen jag vill. Med andra ord, jag har inte råd att få VG i en kurs jag vet att jag klarar högre på. Skiter det sig i den här kursen, tja, då gör det det men jag vill ändå ha ett mål att sträva mot.

Apropå universitetsutbildningar... Idéen för tillfället är att läsa till civilingenjör i Teknisk fysik. Vart vet jag inte riktigt än. Jag har börjat sammanställa hur olika universitet lägger upp utbildningen så KAU är inte med i räkningen längre då de inte alls fokuserar på vad jag vill läsa. KTH, Chalmers och LU står högt på listan, tätt följt av UMU.

Nu blir det att slappna av, lyssna på musik och njuta av sommaren!

PEACE OUT!

onsdag, maj 19, 2010 kl. 17:24

0 Comments to "Let the midnight special shine a light on me"

Skicka en kommentar