In this brief flight of time

Aloha! Visst är det fantastiskt att lämna huset kl 7 på morgonen och inte komma hem igen förrän efter kl 17, nästan vareviga dag? Jättetrevligt, jovars. Speciellt med en håltimme på sisådär två och en halv timme runt lunch. Jag är ett litet skolfreak - varför finns det ordet med som rättstavat enligt Mozilla? - men någonstans måste även jag dra gränsen. Extra speciellt när man hade kunnat vara hemma 16.15 men då kemiutrustningen krånglade så gick inte det. Suck.

Anyhow, jag kikade förbi valstugorna på torget i Karlstad idag. Tänkte höra mig för om de höll med SD som tyckte "onsdag var en dyster dag för demokratin". Skrämmande nog, eller inte, så gjorde de flesta det. Moderaterna var ganska tydliga med att i Sverige har vi mötesfrihet och yttrandefrihet och de rättigheterna bröt vi mot igår medan Miljöpartiet var lite mer osäkra. What..? tänkte jag, då för mig är det väldigt tydligt att vi också utnyttjade vår rätt till yttrandefrihet samt att mötet de skulle hålla i var på allmän plats för publik beskådan. Borde inte detta översätta till att alla, oavsett åsikt - eller hudfärg - får vara där?

Intressant.

I övrigt så hade vi också skolval idag - som en del av de ca 1500 skolor som deltar i Skolval 2010. Min lilla plan att rösta på olika grupper inom olika val sket sig ganska rejält då jag tänkt köra Vänsterpartiet till riksdagen, Folkpartiet till kommunen och möjligtvis Kristdemokraterna till landstinget. Men nej, bara ett val, så det blev Piratpartiet vars enda fråga tillhör mina hjärtefrågor. Call me mainstream, men internet är tamigfan en frizon och oavsett om man följer lagen eller inte så vill jag ha rätten till min privata integritet. Punkt.

Nu ska jag slänga i mig lite mer coca cola och vänta på V. Kanske plugga fysik.

PEACE OUT!

torsdag, september 16, 2010 kl. 17:45

1 Comment to "In this brief flight of time"

Tack för förtroendet!

Rick

Skicka en kommentar