I'm back on track

Dagarna har fortsatt i samma deprimerande anda. Men nu har jag tröttna på ha tröttnat och ska ta tag i allt igen. Vi har tagit kontakt med BUP igen, mejlat till min nya handläggare på soc angående en kontaktperson samt till en ny handläggare för LSS, som förhoppningsvis ska göra att jag kommer in på Odlargränd eller något annat liknande boende. För att komma ur vanan. Det känns som om jag behöver ändra något drastiskt i mitt liv för chock-startas till liv. Igen. Så jag är på gång, igen. Kanske inte går på själva vägen, men jag följer den i alla fall i diket.

I'm back on track, för att citera liten söt rödtopp.

Och hell yeah, det är awesome! Nu är planen på gång igen, med allt teoretiskt arbete jag ska göra med mig själv innan det riktigt stora testet kommer om sex månader. Det är som om jag pluggar för ett riktigt stort prov som om jag klarar det, kommer förändra mitt liv. Kanske kan kalla idag för det första - nya - steget i början på mitt nya liv.

Men jag längtar till sommaren, med värme och sol, med bad, och med varma nätter då man spontant kan ringa liten söt rödtopp runt tre på morgonen och höra om en liten promenad. För att inte tala om de faktiskta grejerna som jag har planerat! Arvika, Spring Pride, Karlstad Pride, Stockholm Pride, ett bröllop och kanske ett Harry Potter-konvent...

But, first things first, jag har hela fem dagar för mig kommande nästa vecka. Och det är underbart! Haha, jag kan inte ens hålla inlägget sammanhängande nu, så, innan allt clashar totalt, ska jag lägga ner.

PEACE OUT my little lovelings! *peace-sign*

lördag, februari 21, 2009 kl. 15:23

2 Comments to "I'm back on track"

Posted by Anonym ( 22 februari 2009 kl. 17:27 )

Roligt att läsa en uppdatering! Jag märker att du är precis som jag, lite sparsam med uppdateringar ^.< Ofta tänker jag att jag SKA blogga, men sedan kommer något annat emellan och sedan är det bortglömt... Du får snart ett helgon-mejl. Kram till dig!

Det var intressant och fascinerande att läsa några av dina inlägg. Det låter moget och insiktsfullt när du skriver att du är på gång igen. Måste du gå på just den vägen? Jag hoppas att du hamnar där du vill.

Skicka en kommentar