Tears don't fall (eller andra random låtar jag lyssnar på nu)

Det känns bra nu. Jag fick pappren jag ska skriva på och skicka in till LSS-handläggaren idag istället för imorgon. Vilket är skönt, för det verkar som om handläggaren är någon som faktiskt tar en på allvar. För omväxlings skull. Så nu ska de bara skrivas på och som sagt, skickas in tillsammans med kopior på läkarutlåtande och journalen. Efter det, blir det ett möte där vilka hjälpmedel jag behöver ska utvärderas vidare. Och då ska jag lägga till en Shake-Awake-alarmklocka...

Har även kommit fram till att ett mejl behöver skickas till mina klassföreståndare för att vidare förklara saker om mig och hur jag ska fortsätta klara skolan, då jag känner varningstecken för att det inte ska gå. Som sagt, det enda som betyder något nu är TIME, och jag ska in om det så är det sista jag gör. Och då behövs en strikt plan för mig att jobba utifrån för att nå de betyg jag behöver. Samt för fri kvot.

Jag har ett underbart liv, eller hur? I snart i tre-fyra år nu, more or less, har mitt liv bestått av möten hit och dit, förklaringar, planer och what-not. Och hittills, är det inte otroligt, har ingen jag blivit lovad hjälp från följt upp sina löften. Så det här är den sista jag chansen jag ger dem, sedan tror jag fanimej att jag gör vad jag gör bäst. Nämnligen sluta mig själv inne och andra ute, och ta itu med skiten av ren jävla viljekraft tills problemen är lösta eller åtminstone sopade under mattan tills jag bryter ihop av pressen en andra, tredje, fjärde eller femte gång.

Power to the peoples' minds!

tisdag, februari 24, 2009 kl. 15:12

0 Comments to "Tears don't fall (eller andra random låtar jag lyssnar på nu)"

Skicka en kommentar