I've got a feeling I'm ready to release

Aloha! Nu ligger jag här i mörkret igen med huvudet fullt av tankar. Roliga tankar. Sentimentala minnen som poppar upp lite här och där. Finner mig själv i att skriva till liten söt rödtopp vad hon betyder för mig, komma ihåg gamla minnen och att le som en liten fåntratt. Och det känns underbart. Alltihop. *le*

Som jag nyss berättade för denna rödtopp, så tänker jag på när vi gjorde en shoppingtur till Karlstad till en enorm grej. Planerade, sov över hos varandra, gjorde falsk fransk manikyr, lockade håret, sminkade oss och fixade. Detta var 1 november, 2005. Snart fem år sedan. Vissa kanske skulle säga att det känns hemskt; Jag tycker det är fantastiskt.

Pratade också med moderskapet om ett gammalt fik här i Grums. Det finns inte längre. Längan hette det och det hade de smaskigaste räkbaguetterna man kunde få tag på. Efter varje skolavslutning brukade vi alltid åka dit och äta. Detta gjorde vi naturligtvis i mormor och morfars DeSoto '56. Jag älskade då och älskar fortfarande känslan att åka i den bilen med dem, lyssna på gammal musik jag växt upp med, se sig omkring på all grönska, känna vinden i håret och bara... Fan, det är lycka det.

Ett annat roligt minne jag har, är från när jag först mötte C. Det var i juli 2004, har jag för mig. Pappa drar mig till Grums Pizzerian där jag får en coca cola innan vi går och sätter oss framför en person jag aldrig träffat i hela mitt liv. Där satt de pratandes medan jag fortfarande var lika förvirrad. Till slut går vi ut och där kysser han henne. Först när vi är på väg ut ur parkeringen med lastbilen säger han: "Det där var C. Vi möttes [då] och nu är vi tillsammans." Det var hans förklaring och det klarnade upp för mig allting. Så var min pappa. Lite udda, lite förvirrande, lite entusiastisk, lite ensamvarg och den mest perfekta pappa jag någonsin skulle vilja haft!

Och så kommer jag ihåg när jag pratade med Fontana för första gången. Det var på sensommaren 2007 och jag var blott 14 år. Han hade erbjudit sig att betaläsa min fanfiction Family Trait. Det som är så kul med själva historien är att jag var så ung och så förskräckt talade om för honom att inte berätta för någon min ålder i och med att jag läste och skrev NC17/XXX-rated material och tja, ljög om min ålder. Men, så ung och så som jag var då är jag fortfarande men med lite mer skinn på näsan och honom som en av mina bästa vänner.

Självklart kan jag inte avsluta denna tirad utan att nämna hur jag mötte London den 14 mars 2008. Hon skrev en fanfiction om Harry och Severus i ett kontroversiellt förhållande som intresserade mig väldigt mycket. Självklart när hon efter hon avslutat historien frågade sina läsare om deras åsikter så var jag tvungen att dela med mig. Fick hennes msn den natten och vi pratade, skrattade, flirtade och hade allmänt trevligt hela tiden. På morgonen när hon gick och lade sig gick jag direkt ut på Bilddagboken och lade ut att jag vandrade på små rosa moln. Kanske borde jag förstått att det var hon jag skulle bli djupt förälskad i redan då?

Fan, under åren har jag träffat så mycket fantastiskt folk som ligger mig nära och som jag aldrig kommer önska mig utan. Tyvärr kan jag inte skriva om er alla nu, men, ni finns här inne i huvudet med alla minnen jag har med er!

PEACE OUT!

torsdag, januari 21, 2010 kl. 23:44

1 Comment to "I've got a feeling I'm ready to release"

Posted by Anonym ( 22 januari 2010 kl. 17:08 )

Det stämmer att det var i Juli 2004!Det lustigaste var att han hade inte talat om för mig att han hade en dotter så jag kan lova dig att jag var lika förvirrad jag!Men som du säger är det ju sån som han var som person!:)O det gick ju bra fortsättningsvis eller hur?:)
Kram Cissi

Skicka en kommentar