What if...?

Såg jämt nyss Unicefs reklam med Mikael Persbrandt om barnarbete, och fick en tanke...

Jag tycker inte om människan. Har kanske gjort det en gång i tiden, back in the days då jag nu anser mig själv som naiv. Men nu? Nej. Människans intelligens har stigit oss åt huvudet och gått i baklås, enligt mig. We're greedy, condesending, arrogant bastards, all of us. Poängterar nu återigen: Min åsikt.

Min tanke efter reklamen är, tänk om naturens försök inte gått i baklås? Vad hade då hänt då, långt bak i tiden när Européerna "upptäckte" världen? Hade världen sett annorlunda ut? Skulle vi då, nu, leva i en värld där jag-vet-inte-hur-många människor lever i standarder bortom de fantasier om fattigdom och hemskheter vi trygga arbetarklass-svenskar har? Kanske, kanske inte. Men det tål att tänkas på...

onsdag, januari 21, 2009 kl. 23:52

1 Comment to "What if...?"

Posted by Anonym ( 22 januari 2009 kl. 08:48 )

Det tål verkligen att tänkas på.. Hm, vad mycket man kan komma att tänka på om moder natur och hennes planer för den manipulativa människan.

/Kach

Skicka en kommentar