Åter till galaxen... eller jaa, cyperspace.

Heh, efter en liten tid så skriver jag igen. Även om jag i princip inte rört ett finger de senaste dagarna, har mycket hänt som liksom sugit skrivmusten ur mig. Men sådant händer tyvärr. Important thing is though, jag är här igen.

Jag lämnade in mitt lilla inlägg "Are we human, or are we dancer?" till min svenskalärare idag. Som vart imponerad. Även om jag förut chockat henne åter och återigen med mina engelska kunskaper, så har texterna på svenska varit few and far apart. Men en liten impuls ledde mig till att vandra iväg till skolbiblioteket och skriva ut det. Jag vart också, igen, manad att publicera mina "verk". I alla fall på GrumsMums, som en början. Så jag tog ett litet snack med läraren in charge över våran, uhm, skoltidning och ska snart mejla henne bland annat mina dikter "Caught in a Colourful Dream" och "Heal", min text "My perfect romantic moment", inlägget "Are we human, or are we dancer?" och annat jag hittar i stöket på min dator.

Annars har jag diskuterat Jesus med en kompis idag, och min syn på honom och Jungfru Maria. Som jag tror har funnits, men inte i den heliga mening som bibeln utmärker dem som. Det finns ju tillräckliga bevis för att de, ur ett historiskt perspektiv, existerat. Även om jag mer går på teorin att Maria inte var oskuld, villigen eller inte, och skämdes för att berätta detta för den man hon var sätt att äkta. Och att senare Jesus, under sin egna religiösa tro, spridit det budskap han ville ha ut. Vilket är väldigt intressant i sig. Det finns inte tillräckligt många ord för att förklara vad jag tänker på när detta ämne kommer upp och hur kristendomen kan ha formats på det sätt religionen har. Jag måste också tillägga, att den originella idéen för kristendomen är fin, men under dessa 2,000 år har den blivit korrupt.

För det sista, idag bekräftade jag och undertecknade jag min gymnasieansökan, som nu utökats lite. Vilket i sig självt var en fruktansvärt skrämmande sak att göra. Tankarna for runt i huvudet när jag satt där vi datorn, med muspekaren över "Bekräfta". Det vart lite av en "Är du redo? Nej, men gör det i alla fall"-situation när jag impulstryckte och printade ut de två sidorna. Men, nu är det klart och ska lämnas till SYV imorgon. Jippi. Allt jag behöver göra nu är att få mitt minimummål på 290 utav 320 poäng och allt är klart. (Även om slutresultaten kommer på posten när jag är på Arvikafestivalen. Bittersött, eller hur?)

Well, tjingeling sweetlings! ;)

torsdag, januari 29, 2009 kl. 21:12

0 Comments to "Åter till galaxen... eller jaa, cyperspace."

Skicka en kommentar