Bring along your tricks and try

Aloha! Jag gillade inte fetstilen, så jag struntar i den. Anyhow, kommer ni ihåg mitt inlägg Are we human, or are we dancer? Kanske svårt att glömma, med tanke på att jag tjatat av och på om det sedan dess. Men i alla fall... Jag har hittat en till låt som inspirerar den känslan. Nämnligen Laakso - Norrköping. Jag vet inte riktigt, jag bara fylls av en känsla av en underbar, villkorslös sommar med de man älskar mest. Tänk Summer of '69! Låten går nu på repeat, blandat med några andra känslolåtar som jag har, i hopp om att lyfta mitt humör och ge mig någon likhet av styrka att fortsätta denna jävla sista månad!

Jag måste verkligen komma igång och uppdatera dagligen igen. Jag har för mycket att berätta och för lite ork att få ner allt på en gång. Bara en liten notering så där, för nu ska jag hjälpa en vän att kämpa lite...

Det är nämnligen såhär: Liten söt rödtopp, en av de tre som jag anser mina närmaste vänner och min närmaste i sin egen aspekt, är vegan. Något som hon får ta skit för dagligen. Det går inte länge emellan gångerna jag hör eller läser henne säga att hon vill för i helvete bara bli respekterad för sina åsikter! Varför? Varför ska det vara så? It doesn't make sense.

Vare sig man tycker att andra djur inte ska dödas för människans konsumption eller om man tycker att de existerar bara för människan är det ens egen åsikt. Om man nu tycker att en människas värde mäts i pengar och endast överklass har rättigheter eller om man står på motsatt sida och endast de som inte är blindade av rikedomar har betydelse så är det allas rättigheter att tycka så. Någon kanske tycker att Fritzl ska hängas långsamt medans någon annan kanske tycker att han helt enkelt hade "äganderätten" över sin dotter och kunde därför göra som han ville (som också majoriteten tyckte för inte alls många år sedan) så är det upp till var och en vilka åsikter de har och alla ska fan respektera dem även om det så skulle vara att någon tror jorden är platt!

Det står till och med i något regelverk någonstans att det är våra rättigheter att tro vad vi vill sedan om man håller med eller inte, det är en annan sak. Men inte fan ska man kommentera veganers bloggar med bilder på slaktade djur och skratta åt eländet och inte heller ska man jaga någon med facklor och gafflar för att någon väljer att inte äta eller använda animaliska produkter. Sådant är trams och fjanterier. Varför inte använda den intelligensen ni fått och bete er enligt majoritetiskt vett och säga "Okej, du tycker så här. Starkt av dig att gå emot massorna. Men jag tycker så här så på den punkten är vid oense." istället? No more, no less. Av båda parter!

On a last note, stå på dig vännen! Jag står bakom dig, och slutar inte skiten ber jag min pacifism dra åt helvete på ett eller annat vis! ;)

PEACE OUT!

Eisely - Many funerals

måndag, maj 11, 2009 kl. 00:33

1 Comment to "Bring along your tricks and try"

Aww.. Jag står på mig, även fast det är något jag inte är van! Men de där små ynklingarna som inte har något bättre för sig än att trycka ner andra ska då inte få trycka ner lilla mig!
Tack för att du gör mig lite starkare :)

Skicka en kommentar