Barfota utan stumpor och skor!

Alla som känner mig, vet att i två-tre år, med vintrar, gick jag med olika sorters strumpbyxor och någon slags kjol. Det var lite mitt kännetecken. Jag hatade byxor. Men nu i vintras var jag så frusen så jag började använda mjukisbyxor. Och ibland har det känts som om det varit jag. Nu dock, märkte jag annat.

Jag rotade igenom en IKEA-kasse med nytvättade kläder som jag skulle rensa. Och hittade en svart kjol jag älskade och ett par trasiga, vinröda och mönstrade strumpbyxor som jag då satte på mig. Just då, just då, fick jag ett nyhetsbrev från Peace&Love och just då strömmade musik ur högtalarna som talar till något inom mig. En sådan där berusande lycko-sommar-känsla. De tre, i kombation, fick mig i princip i extas!

Vårkänslorna är starka nu och spänningen mot vad som komma skall är på ofattbar nivå. Sommaren, kom och ta mig! *ler*

PEACE OUT!


(Tagen 2 Augusti, '08. Paraddagen på EuroPride i Stockholm.
Ett event som vände mitt mående till det bättre.)

tisdag, april 07, 2009 kl. 14:54

0 Comments to "Barfota utan stumpor och skor!"

Skicka en kommentar