Last of the wilds

Aloha! Tillbaka efter en dags uppehåll. En dag som jag tillbringat helt med att läsa och att prata om sådana där konstiga saker med en vän. Konstiga saker som bara jag kan komma på enligt honom. Men det finns en anledning...

För det första så frågade jag honom om han kände någon i Irland, för min engelskafördjupning. Då kom vi in och prata på det faktum att jag "samlar" på människor. Människor av olika "kategorier". Kul va? Men det stämmer egentligen, för det gör jag. Jag vill prata med alla sorters människor, och har därför en mental lista med grupper som jag vill prata. Sjukt värre, men such is life. Det hela gick, självfallet, över till något komiskt när han nämnde att han ville prata med någon från Asien, och jag sa att jag redan haft "two Asiens... Gay ones even."

Vi, han och jag alltså, brukar ofta komma in på ämnen som relaterar till vad jag läser. Och hela dagen igår läste jag Vampire!Harry-fics. Alltså fanfiction där Harry är vampyr. Pairingen på alla var Harry/Draco. I speciellt den ordningen. För 2/3 innehöll S&M. Där Harrys sadistiska vampyrinstinkter talade till Dracos extremt masochistiska mänskliga sida. Som vanligt när jag hittar något jag gillar, så letar jag efter mer i den genren. (Jag har förtillfället elva fanfictions i denna genre som jag läser, samtidigt.)

Men i alla fall, detta vart också ett samtalsämne igår. Speciellt om en fic kallar Harry Potter and the Inconvenient Condition där varken Harry eller Draco kan motstå dragningen mellan dem, och Draco inställer sig för att han ska dö vid Harrys... tänder. Då frågade jag min vän "Are you ready to die?" helt sådär, utan vidare. (Han är van detta. *le*) För jag hade kommit på, att sätt i en situation där chansen att jag dör är stor, skulle jag, även nu, vara redo. Att dö. Helst skulle jag vilja, likt Draco, i så fall välja dag så jag har möjligheten att säga adjö, "and put my affairs in order."

Det är inte det att jag är självmordsbenägen, de tankarna är borta nu, men jag känner så. Jag gör verkligen det. Och det är en grej jag borde ha listat ut för längesedan, då jag bestämde mig att skulle jag insjukna i cancer eller smittas av HIV eller drabbas av någon annan dödlig sjukdom, skulle jag inte söka behandlningen. Då jag bestämde mig att skulle jag drabbas, skulle jag lugnt möta mitt öde för då är det meningen att det sker, att jag blir sjuk, och jag kommer inte motstå det. För enligt mig finns det anledning om saker händer utom vår kontroll....

Anyhow, jag har väl egentligen ingen annan fundering att nämna nu, så byeybye!

PEACE OUT!

fredag, april 10, 2009 kl. 13:47

0 Comments to "Last of the wilds"

Skicka en kommentar