What else is there?

Så, okej, som några kanske listat ut vid det här laget, att när jag fastanar i ett tankespår kan jag inte släppa det på ett bra tag... Today's topic: Vampires. För det första är jag fascinerad av dem. Så till den grad att jag kommit på en scarification jag vill ha. Nämligen punkturhålen på halsen. Huruvida detta är genomförbara, av ganska uppenbara skäl, vet jag inte ännu.

För det andra, så tror jag på dem. Det finns inget som säger att de inte existerar, så varför inte? Finns det rök finns det eld. Legenderna måste komma från någonstans, eller hur? Dessutom, så känner jag någon säger sig ha stött på en. Och hennes beskrivning av deras samtal är skrämmande, utmanande och oerhört "believable". (Samt att jag litar på denna flicka till 100%)

Vampyrer är inte heller de enda varelser jag tror på, som jag kanske nämnt. Och som jag också kanske nämnt, och då inte kommer ihåg, så tror jag inte de finns närvarande öppet längre, av den enkla anledningen att vårat samhälle tagit en vetenskaplig väg frammåt. De vet att de inte är väntade att finnas längre i denna värld. Att vi, som lever nu, ser tillbaka på historiens människor som dumma vidskepliga saker, troendes på monster och magiska ting som aldrig funnits.

Tror jag på ett samhälle likt det i Harry Potter? Jag vet inte. Men jag tror jag på magi? Absolut.

So the question is, what else is out there?

PEACE OUT!

Röyksopp - What else is there?

fredag, april 10, 2009 kl. 22:57

1 Comment to "What else is there?"

Åh, du MÅSTE berätta mer om vampyrer! Jag har tänkt på det enda sedan du skrev ditt första mejl till mig! Berätta om tjejen/kvinnan du träffade. Jag vill verkligen veta, om du orkar berätta. Min bästa vän är också "vampyr-besatt" och jag berättade om vad du skrev i mejlet för henne. Hon undrar också! :-) Du kan svara i min blogg, eller på QX eller helgon!

Skicka en kommentar