Mine for life

Aloha my dear darlings :)

Dagen? Ganska ordinär, slö dag utan mycket gjort. Nog om det. Nu, till mitt rum!

Jag har en idé om hur jag vill ha det. Hade en lång kik på IKEA igår och hittade lite smått och gott som jag vill ha, samt färger. Egentligen ville jag ha det svart och rött, men, det passade inte riktigt med de affischerna jag samlat på mig men aldrig sätt upp. Löjligt, I know, men such is life. Så det blir svart och blått! Golvet ska betsas svart, väggarna ska målas svarta och i taket, mitt moderskaps ide, ska vi hänga upp mörkt, blått tyg. Under det ska jag ha små lampor som blir som en stjärneffekt, till det nattdjur jag är. Underbart!

I rummet finns också ett fönster som blickar neråt tre våningar som jag älskade att sitta i när jag först hade det rummet. Där ska sängen stå. Den ska också höjas i höjd med fönstret så att man lättare kan sitta där och titta ut över våran lilla dal.

Strax innanför dörren ska en bokhylla stå ut från väggen, som en rumavdelare. Den ska kopplas ihop med ett skrivbord. (I svart) Som "stol" ska jag ha en av fåtöljerna som vi har i vardagsrummet nu, som jag älskar. Ska också ha en enkel garderob i ett hörn, en fullkropps-utan-ram-spegel, mina affischer (två från Harry Potter, en från Twilight som jag "stal" från skolmatsalen och förhoppningsvis en på Anakins och Obi-Wans strid i Revenge of the Sith) och min stora Pride-flagga där inne.

I'm so excited! Som ett barn på julafton och jag kan knappt bärga mig tills vi ska börja med det, och när det är klart! Jag längtar!

PEACE OUT my sweets!


(Ps, det finns officiella kopior av det där ljussvärdet att köpa, och jag är grymt sugen på en sådan. Och det är ju min födelsedag snart... ;)

onsdag, april 01, 2009 kl. 18:22

1 Comment to "Mine for life"

Idén med tyget var bra, för dåslipper ni lacka/betsa taket vilket skulle vara otroligt svårt att restaurera. Men jag tror inte det skulle gå att betsa golvet svart, för då måste det slipas ned riktigt, rikigt, rikigt MYCKET innan det svarta försvinner! Men det finns ju klickgolv i svart?

Skicka en kommentar