Requiem for a dying song

Aloha! Nu har jag lugnat ner mig lite från mitt lyckorus igår. Grejen är att jag hittar inte mer information om programmet. Jag vet att det passar mig och jag vet att jag vill gå det. Men jag vill hitta mer om Älvkullen, mer om programmet, mer om allt, men Google har svikit mig. Jag känner mig som Hermione när Hogwarts bibliotek svek henne. Jag har googlat på vanliga svar, på bloggar, på bilder, på allt. Jag har letat på Gymnasium, Skolverket, Gymnasieguiden m.m. Till och med YouTube och Studentum, men icke sa nicke. Det finns inget mer än det lilla jag hittat varenda gång jag sökt frenetiskt. Jag vill veta mer! Det är som en besatthet, jag nöjer mig inte...

På tal om besatthet dock... Om en vecka tas mitt LSS-fall upp i Arbetsutskottet. Den 14:e April. Strax efter det borde jag få svar om hur det blir. Handläggaren föreslår att jag inte ska flytta till boendet, utan få en kontaktperson enligt LSS istället för enligt SoL, som jag har nu. Denna kontaktpersonen ska vara mer anpassad för Asperger och allt jag kan behöva där, typ som att komma igång med grejer och att faktiskt lära mig plugga (bl a). Det kommer vara ett långsiktigt projekt isåfall, som sträcker sig minst till att jag tar Studenten. Och jag tror att det är kontaktpersonen jag får, om jag får något överhuvudtaget. Det märks ju om en vecka plus några dagar.

För övrigt, har jag hört flera gånger den senaste veckan att jag en rolig humor. Hmm... *le* Tackar för det!

PEACE OUT!

tisdag, april 07, 2009 kl. 13:44

0 Comments to "Requiem for a dying song"

Skicka en kommentar