I heard of a girl

Aloha my dearly beloved! Jag har blivit uppmanad att uppdatera då det varit ett par dagar sedan sist, så jag får väl slänga in ett inlägg. Grejen är att jag varit lite ork och även om jag har haft massor att skriva, har det inte blivit av i alla fall. Men nu är jag här!

Gått med påsiga mjukisbyxor och vanlig top idag, utan jacka, med väskan slängd över axeln. Underbart! Det är varmt, soligt och jag börjar känna mig som om jag faktiskt är på väg mot det livet jag vill ha. Det har legat i luften hela dagen, att jag börjar bli Jag. Hon, Jennifer, som jag vill vara. Flickan som tar vad hon vill ha och livet bara leker. Okej, jag är en drömmare, men det är vår, då kommer det roliga känslor.

Även om det känns som om jag endast kör på bensinångorna i skolan nu, så vet jag att det är bara två månader med massor av bortfallna dagar kvar. Snart är kampen över. Allt jag behöver göra nu att ligga jämnt och fixa det här med Fri Kvot så är jag fri sedan. Fri att göra vad jag vill. Som min lärare sa, jag är på upploppet.

Och eftersom jag nu kommit fram till vad jag vill jobba med, så drog jag en sväng förbi SYV. Hon hittade massor med eftergymnasiala utbildningar med inriktning mot 3D-animering, visuella effekter, programmering m.m som är perfekta om man vill jobba med special effekter för filmer och kanske spel. Inte hunnit kolla på dem så noga än, ska göra det snart. Men fan, det känns som om i takt med att snön tinar och molnen skingras, så försvinner även mina dimmor för mitt liv. Drömmarna jag har blir mer än drömmar. Jag jobbar mot en verklighet nu.

Jag har sagt det förut, men jag gör det igen, för jag är fan på väg!

På Fredag börjar påsklovet, några veckor efter det drar jag till E-tuna på festival (och fyller 16 år), en vecka efter det drar klassen till Spanien, efter det är det en och en halv skoldagsveckor kvar. Då återstår 9:ornas vecka, med utklädningsdag, Stockholmsresa, ledigt, Balen och examen sedan är det över!

Jag kan inte sluta le!

PEACE OUT! :)

måndag, april 06, 2009 kl. 16:05

0 Comments to "I heard of a girl"

Skicka en kommentar