Just a little bit more

Aloha! Som folk kanske har märkt, har bloggen bytt adress från "Lotessei" till "Aspergersbarn". Nu när jag ändå märkt att det finns något slags tema för bloggen. Det passar liksom mer. Det är också något som jag skämtsamt sagt om mig själv i flera månader. Jag passade på ett byta email också. Min gamla msn kommer jag ha kvar, men mejlen där kommer jag inte använda igen. Det positiva med det är också att jag kan lämna ut min email till folk som jag känner behöver den och så, men ändå hålla msn mer privat och VIP-ig. *le*

Tack så enormt till alla er på Qruiser. Ni gjorde så jag kände mig inte lika ensam och jag fick prata ur mig like skitsnack! Och tror det eller ej, men vi har pratat med en av mina lärare nu. Fick veta att Georgrafifördjupningen är prio ett, därefter engelskan följt av en uppgift i svenska jag inte ens visste att jag behövde. Hon skulle också prata med min NO-lärare om vad jag behöver där, innan hon skulle sammanställa en lista som mejlas till mig imorgon.

Och rektorn har sagt sitt om hur det blir med mig när de andra åker till Spanien. Jag kommer få arbetsuppgifter som ska redovisas via mejl varje dag, som jag får jobba hemma med!

Huruvida de faktiskt fullföljer dessa saker, det återstår att se. Suffice to say, jag har inte mycket tillit till dem med min historik. Men fan, jag vill hoppas på att det löser sig nu. Äntligen.

On a last note, för att skryta lite bara, så har jag fått reda på att jag klarade nationella proven i svenska med flying colours! Inte ett enda fel! På hela provet! Full pot, solklart MVG, perfekt! Och jag klarade läs- och hörförståelsen i engelska utan ett enda fel där också. Så där återstår uppsatsen och prat- och lyssna-delen, som jag inte är det minsta orolig för då engelska (genom Harry Potter) var/är lite av mitt specialintresse sedan ett par år tillbaka och jag till och med rättar fel i Skolverkets diagnosprov i engelska!

FAN VAD UNDERBART!

PEACE FREAKING OUT! :)

onsdag, april 08, 2009 kl. 14:51

0 Comments to "Just a little bit more"

Skicka en kommentar