Sommartider (snart!)

Aloha på morgonkvisten! Dag nummer två med vårväder idag. Vågar man hoppas? Kanske inte, men undermedvetet - eller medvetet undermedvetet = medveten beroende på hur man ser det - gör jag det i alla fall. Om inte, så har man grymt fel när snön nästa gång bestämmer sig för att vräka ner i decimeter mängder. Ajajaj.

Jag försov mig en liten stund idag. Jag vaknade 07:06. Vilket är tiden jag brukar ha varit halvvaken i sisådär minst en kvart. Vilket nu gjorde mig väldigt oroad, som gick över i ångest. Jag brukar nämligen vakna, oftast, 06:00-06:30, ligga halvsovande tills 07:00-07:05 då jag tar min morgonrök, bläddrar lite på datorn innan jag senast 07:15 går på toaletten och sedan klär på mig och dittan dattan. Jag är klar 07:25 då jag samlar på mig allt jag ska ha med mig inför skolan såsom böcker bland annat. Då är jag klar 07:33. Fram till 07:40 har jag "fri tid", oftast vid datorn. Det sista är att sätta på mig skor och jacka innan jag lämnar huset exakt 07:44.

Detta är mina morgonrutiner. Alla morgnar ser ut så här, förutom måndagar då allt förflyttas en timme framåt. När detta inte stämmer, eller om jag måste stressa, får jag ångest och det blir svårt. En hel dag kan bli förstörd om den börjar så. Därför valde jag idag att inte följa mönstret överhuvudtaget, då det funkar mot ångesten när rutinen bryts. Alltså att bryta rutinen till 100%. Jag valde därmed att ta "ledigt" första halvan av dagen och ta bussen till skolan i tid till slöjden, för att bespara mig själv en massa sorg och oro.

Självfallet var det inte meningen att inlägget skulle hamna till fullo på detta ämne. Det skulle ha börjat så, och sedan skulle jag vackert dansa in på mina drömmar och mål med livet som jag då funderat ett tag på. Men such is life. Nu får jag extratid att fundera innan jag förhoppningsvis slänger in ett inlägg eller flera senare.

Angående piercingen dock... Jag är grymt sugen men ska prata med faderskapet innan jag gör den den här gången, och se vad han säger. Sedan beställer jag nog en tid där jag gjorde den senaste. Japp, det blir nog så! *le*

PEACE OUT!

torsdag, april 02, 2009 kl. 08:23

1 Comment to "Sommartider (snart!)"

Ja, bara sådär! :S

Skicka en kommentar